4 Aralık 2014 Perşembe

Kruvasan Poğaça (Krem Şantili Poğaça)


Uzun bir aradan sonra herkese merhaba! :)

Madem uzun bir ara verdik geri dönüşe kendi fotoğrafladığım bir tarifle dönmenin daha uygun olacağını düşündüm. Bildiğiniz gibi tarifler denediğim hatta üzerinde değişiklikler yaptığım tarifleri internette bulduğum hoş görsellerle süslüyordum. Sanırım bu duruma bir son diyecek postum bu olacak. :)

Bu leziz poğaçayı çok sevgili Ayşe hanımın Bir Kase Lezzet adlı blogunda daha bugün gördüm hemen kolları sıvadım. Üzerinde birkaç minik değişiklik yaptığım poğaçalar internette pek çok sitede de "Krem Şantili Poğaça" olarak geçse de bence bu poğaçaya şekli itibariyle "Kruvasan Poğaça" daha çok yakışıyor. :)

İşte enfes tadıyla Kruvasan Poğaça! 

Kruvasan Poğaça (Krem Şantili Poğaça) Malzemeleri:
100 gram eritilmiş tereyağı (ben margarin kullandım)
1 kahve fincan sıvı yağ
1 çay bardağı süt
1 yumurta beyazı
1 paket toz krem şanti
1 çay kaşığı tuz
1 paket instant maya
1 paket hamur kabartma tozu 
3.5 su bardağı un

İç Harcı İçin:
1 kase beyaz peynir
2 sosis

Üzeri için:
1 yumurta sarısı

Kruvasan Poğaça (Krem Şantili Poğaça) Tarifi:
-Eritilmiş margarin, sıvıyağ ve sütü bir karıştırma kabına alın ve malzemelerin birbirine karışmasını sağlayın.

-Bu karışımın üzerine yumurta beyazı, krem şanti, hamur kabartma tozu, maya ve tuzu da ilave edin ve yine tüm malzemeler homojen bir hal alana kadar karıştırın.

-Son olarak 3.5 bardak unu tek tek ve hamura yedirin.

-Yumuşak kıvamlı bir hamur elde edene kadar karıştırın.

-Hamuru oda sıcaklığında yaklaşık 20-25 dakika dinlendirin. Bu işlem hamurun kabarması için gerekli. Fakat zaman dolduktan sonra ekmek hamuru kadar yoğun bir şekilde kabarmış bir hamur görmeyeceksiniz. Çok az farkla ilk bıraktığınız halden daha tombulca olacak.

-Hazır hale gelen hamurdan küçük bezeler koparın ve el ayası büyüklüğünde açın. İçine peynir ya da sosis ilave edin ve fotoğrafta görüldüğü üzere kruvasan şeklini verin.


-Şeklini verdiğiniz poğaçalarınızı yağlanmış ya da yağlı kağıt serilmiş tepsinize dizin. Üzerine yumurta sarısı sürün ve 100 derecede önceden ısıtılmış fırında 15 dakika kadar pişirin. Ardından fırınınızın ısısını 200 dereceye kadar yükseltin ve poğaçaların üzeri kızarana kadar pişirin. (Benim mini fırınımda altı daha çabuk kızardığı için altını kapatıp bir süre tek başına üzerini kızarttım.)


Kruvasan Poğaça (Krem Şantili Poğaça) hazır! Afiyet olsun! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder